
 

 

1201 Connecticut Avenue, NW 
Washington, DC 20036, USA 
+ 1.202.457.6992 fax 
www.rferl.org 

Vinohradska 1, Prague 1 
110 00 Czech Republic 
+ 420 22112 3010 fax 
www.rferl.org  
 

(more) 
 
Radio Free Europe/Radio Liberty is a private, international communications service to Eastern Europe, Russia, the Caucasus, and 
Central and Southwestern Asia funded by the U.S. Congress through the Broadcasting Board of Governors. 
 

The Best of Radio Free Europe/Radio Liberty Reporting 

April 1-30, 2007 
 

RADIO FREE IRAQ CORRESPONDENT SLAIN 

Khamail Muhsin Khalaf, a reporter for Radio Free Iraq, was abducted, tortured, and 
murdered in Baghdad in early April.  She was found dead in western Baghdad on April 
5, having been last seen two days earlier.  After her disappearance, an unidentified 
caller contacted her family from her mobile phone and claimed that Khamail was with 
him; there was no further communication.  A highly regarded former Iraqi television 
journalist and newscaster, Khamail had been reporting for RFE/RL since 2004 on social 
and cultural life in Iraq and had received threats before (an English transcript of an 
interview with RFE/RL Baghdad Bureau Chief Nabil Al-Haidari about Khamail's life can 
be found at http://www.rferl.org/featuresarticle/2007/4/21045320-87D9-4D03-B4ED-
C76F62005FC0.html). She is survived by three daughters.  She was 50 years old. 
 Khamail's last story, about the return of oil lamps into the everyday life of the 
Iraqi people, aired on April 4. (http://www.iraqhurr.org/programs/ajyal/#149895; an 
English translation of the story is available at 
http://www.rferl.org/featuresarticle/2007/04/e42196ec-db83-47a3-8ee4-
0f7eb4f25141.html) 

** The Director of RFE/RL's Radio Free Iraq, Sergey Danilochkin, may be reached by 
email at <danilochkins@rferl.org>. Radio Free Iraq's website is at 
http://www.iraqhurr.org/; English-language news about events in Iraq can be found at 
http://www.rferl.org/featuresarchive/country/iraq.html 

 

VISITING FARDA JOURNALIST BEING HELD IN IRAN 

Parnaz Azima, a reporter for Radio Farda, is being prevented from leaving Iran.  When 
Azima entered Iran on January 25 to visit her ailing mother, officials at the airport in 
Tehran seized her Iranian passport, and she has been unable to reclaim it since.  On 
April 23, one of her lawyers visited the Security Department of Tehran's Revolutionary 
Court and was told that the regime may keep her passport for "two or three" more 
years.  Throughout April, Radio Farda broadcast telephone interviews with Azima and 
members of her legal team, including Nobel Laureate Shirin Ebadi.  On April 24, 
RFE/RL and the Broadcasting Board of Governors issued statements condemning the 
Iranian government's refusal to allow Azima to return to her family and her work in 
Prague (http://www.rferl.org/releases/2007/04/466-240407.asp) 

** The Acting Director of Radio Farda/Prague, Mosaddegh Katouzian, may be reached 
by email at <katouzianm@rferl.org>. The Director of Radio Farda/Washington, Behruz 
Nikzat, may be reached by email at <nikzatb@radiofarda.com>. Radio Farda's website is 
at http://www.radiofarda.com/; English-language news about events in Iran can be 
found at http://www.rferl.org/featuresarchive/country/iran.html 

 



RFE/RL Review  2 

BELARUSIAN TEENAGER ARRESTED FOR ADVERTISING RFE/RL FREQUENCIES  

On April 26, police in the northern Belarusian city of Smarhon detained 18-year-old 
Vladzimir Shulzhytski because he had advertised the frequencies of RFE/RL's 
Belarusian-language broadcasts.  Shulzhytski produced and inserted into mailboxes 
homemade advertisements listing the Belarus Service's frequencies and times of 
broadcasts.  He now faces charges of using obscene language in public--a common 
tactic of the Belarusian authorities for prosecuting opponents of the regime.  In an 
interview with the Service, Shulzhytski said that he simply wanted to inform people in 
his hometown about an alternative and independent source of news 
(http://www.rferl.org/featuresarticle/2007/04/ab450818-7492-430d-a371-
7481f70fa755.html). 

** The Director of RFE/RL's Belarus Service, Alexander Lukashuk, may be reached by 
email at <lukashuka@rferl.org>. The Belarus Service's website is at 
http://www.svaboda.org/; English-language news about events in Belarus can be found 
at http://www.rferl.org/featuresarchive/country/belarus.html 
 

RADIO FREE IRAQ CORRESPONDENT GIVES EYEWITNESS COVERAGE  

OF PARLIAMENT BOMBING 

Among other pressing issues related to the security situation in the country, RFE/RL's 
Iraqi Service (broadcasting as Radio Free Iraq) provided extensive coverage of the April 
12 suicide bombing at the Iraqi Parliament. Radio Free Iraq correspondent Layla 
Ahmad was in the area where the suicide attack took place in the parliament's cafeteria 
just seconds prior to the explosion, and provided listeners eyewitness reports on the 
carnage, in addition to her regular reporting on political developments during the 
parliament session 
(http://www.iraqhurr.org/programs/specialreport/2007/04/20070412.asp#150210; 
http://www.iraqhurr.org/programs/correspondents/2007/04/20070413.asp#150268). 

** The Director of RFE/RL's Radio Free Iraq, Sergey Danilochkin, may be reached by 
email at <danilochkins@rferl.org>. Radio Free Iraq's website is at 
http://www.iraqhurr.org/; English-language news about events in Iraq can be found at 
http://www.rferl.org/featuresarchive/country/iraq.html 
 

RADIO FREE AFGHANISTAN FIRST TO REPORT EXECUTION-STYLE KILLING  

OF AFGHAN JOURNALIST 

On April 8, Radio Free Afghanistan broke the news that journalist Adjmal Naqshbandi 
had been murdered.  Shahabuddin Attal, who claims to be a spokesman for Taliban 
Chief Commander Mullah Daddulah, told Radio Free Afghanistan that the Taliban had 
executed Naqshbandi after the Afghan government failed to meet their demands.  
Naqshbandi was kidnapped along with Italian journalist Daniele Mastrogiacomo on 
March 6 in southern Afghanistan 
(http://www.rferl.org/featuresarticle/2007/4/D72A56E0-B05C-4414-B7E3-
4197F93CF117.html) 

** The Director of RFE/RL's Radio Free Afghanistan, Akbar Ayazi, may be reached by 
email at <ayazia@rferl.org>.  Radio Free Afghanistan's website is located at 
http://www.azadiradio.org/; English-language news about events in Afghanistan can be 
found at http://www.rferl.org/featuresarchive/country/afghanistan.html 

 



RFE/RL Review  3 

AZERBAIJANI SERVICE BREAKS NEWS OF IMPRISONMENT OF EDITOR 

On April 20, the Azerbaijani Service was the first media outlet in Azerbaijan to report 
the incarceration of Eynulla Fatullayev, the editor of the independent Russian-language 

weekly Realny Azerbaijan and the Azerbaijani-language daily Gundalik Azerbaycan.  
Correspondent Shahnaz Beylerqizi reported live from the Baku courtroom after 
Fatullayev was sentenced to 30 months in prison on charges of insulting refugees in an 
Internet posting that was attributed to him.  In the aftermath of the conviction, the 
Service broadcast several roundtables on the recent deterioration of freedom of the 
press in Azerbaijan 
(http://www.azadliq.org/Article/2007/05/02/20070502110157197.html; 
http://www.azadliq.org/Article/2007/04/20/20070420143312337.html). 

** The Acting Director of RFE/RL's Azerbaijani Service, Kenan Aliyev, may be reached 
by email at <aliyevk@rferl.org>. The Azerbaijani Service's website is at 
http://www.azadses.org/; English-language news about events in Azerbaijan can be 
found at http://www.rferl.org/featuresarchive/country/azerbaijan.html 
 

UKRAINIAN SERVICE INTERVIEWS PRESIDENT YUSHCHENKO  

ON POLITICAL CRISIS 

As part of daily coverage of the growing political crisis in Ukraine sparked by the 
dissolution of Parliament, the Ukrainian Service broadcast an exclusive interview with 
President Viktor Yushchenko on April 11.  In the interview, which was conducted by 
Kyiv Bureau Chief Viktor Yelensky, Yushchenko vowed that he would not back down 
from his decision to dissolve Parliament and call early elections 
(http://www.radiosvoboda.org/article/2007/4/CB1A09D6-92DF-4DCD-A7D1-
C72B6ED0FBED.html). 

** The Director of RFE/RL's Ukrainian Service, Olga Buriak, may be reached by email at 
<buriako@rferl.org>. The Ukrainian Service's website is at 
http://www.radiosvoboda.org/; English-language news about events in Ukraine can be 
found at http://www.rferl.org/featuresarchive/country/ukraine.html 
 

KYRGYZ SERVICE AIRS EXCLUSIVE INTERVIEW WITH PRIME MINISTER 

On April 22, the Kyrgyz Service was granted an exclusive interview with Prime Minister 
Almaz Atambayev.  In his conversation with Bishkek Bureau Chief Kubat Otorbayev, 
the Prime Minister declared his willingness to engage in dialogue with opposition 
leaders seeking changes to the Kyrgyz constitution, and announced that his own 
working group had submitted a draft law on constitutional amendments to President 
Kurmanbek Bakiev (http://www.azattyk.org/rubrics/politics/ky/2007/04/8128D9AF-
CD05-4CD2-8335-5CC7AE263DF8.ASP). 

** The Director of RFE/RL's Kyrgyz Service, Tyntchtykbek Tchoroev, may be reached by 
email at <tchoroevt@rferl.org>. The Kyrgyz Service's website is at http://www. 
azattyk.org/; English-language news about events in Kyrgyzstan can be found at 
http://www.rferl.org/featuresarchive/country/kyrgyzstan.html 
 

RUSSIAN SERVICE BROADCASTS LIVE COVERAGE  

OF OPPOSITION RALLY CRACKDOWN... 

The Russian Service offered live coverage of an April 14 opposition rally in Moscow 
that turned violent when police intervened and arrested more than 100 participants.  
Russian domestic media gave only limited coverage of these events. Former Prime 



RFE/RL Review  4 

Minister Mikhail Kasyanov was nearly arrested while talking to a Russian Service 
correspondent.  Within hours of the violent crackdown, the Service aired interviews 
with human rights advocates to assess the potential importance of the day's events.  
The Service also spoke to independent Duma deputy Vladimir Ryzhkov 
(http://www.svobodanews.ru/Transcript/2007/04/14/20070414170057160.html) and 
former Presidential candidate Irina Khakamada 
(http://www.svobodanews.ru/Transcript/2007/04/14/20070414140840350.html) about 
their experiences during the rally. In the days following the crackdown, the Service 
followed up on the stories of several activists who had been arrested (English reports 
on the rally and subsequent arrests can be found at 
http://www.rferl.org/featuresarticle/2007/4/98AED3F9-73EE-4B12-83C2-
74FC56BC78B4.html and http://www.rferl.org/featuresarticle/2007/4/68B2AE14-1243-
4C2F-9112-2F0B584F0EED.html). 
 

...COVERS PERMITTED EXTREMISTS' RALLY IN MOSCOW... 

Just days after the violent crackdown on opposition rallies in Moscow and St. 
Petersburg, authorities allowed young extremists to organize a rally on April 21 on 
Moscow's Slavyanskiy Square, one day after Hitler's birthday. The RFE/RL Russian 
Service website published a special report under its "National Issue" rubric on the 
demonstration, which features photos of the demonstration 
(http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/22/20070422134021383.html). 
 

...INTERVIEWS BEREZOVSKY TO CLARIFY CALL  

FOR REVOLUTION BY "FORCE"... 

In an April 14 telephone interview with the Russian Service, exiled Russian tycoon 
Boris Berezovsky clarified his recent call for the forceful overthrow of the Russian 
government.  Berezovsky told RFE/RL that, in his controversial earlier statement, by 
"force" he merely meant massive protests similar to those that took place in Georgia in 
2003 and Ukraine in 2004.  He reiterated, however, that he considers the Russian 
government a "criminal" regime that cannot be reformed via the electoral process 
(http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/14/20070414225556177.html; English 
article at http://www.rferl.org/featuresarticle/2007/4/D90BA66A-42BE-4210-B299-
3311D960AEE3.html). 
 

...REPORTS ON  PUTIN'S FINAL "STATE OF THE UNION" SPEECH... 

On April 26 and 27, the Russian Service provided comprehensive coverage and 
analysis of Russian President Vladimir Putin's final "State of the Union" speech, aired 
several interviews with political analysts, politicians, journalists, and military experts 
(http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/26/20070426111200467.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/26/20070426181326233.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/27/20070427103233200.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/27/20070427192538757.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/27/20070427150021953.html). Russian 
Service broadcaster Irina Lagunina also took an in-depth look at Putin's threat to 
withdraw Russia from the Conventional Forces in Europe (CFE) Treaty during the April 
27 edition of her analytical program "Time and World" 
(http://www.svobodanews.ru/Transcript/2007/04/27/20070427172831967.html). 
 



RFE/RL Review  5 

...MONITORS UPROAR OVER SOVIET WAR MEMORIAL IN ESTONIA 

Throughout April, the Russian Service reported on escalating tensions between Estonia 
and Russia over the removal of a Soviet-era war memorial from downtown Tallinn.  
One person died and more than 40 were injured during violent clashes that erupted on 
April 27, when the monument was finally moved to a military cemetery away from the 
center of the city. Rallies took place across Russia to protest the decision by the 
Estonian government, and members of pro-Kremlin youth organizations surrounded 
the Estonian Embassy in Moscow.  In sharp contrast to Russian domestic media 
coverage, RFE/RL sought out and provided commentary by both Estonian and Russian 
officials and featured reporting from the capitals of both countries 
(http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/27/20070427144015993.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/05/02/20070502094336040.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/05/02/20070502135602703.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/30/20070430144803283.html; 
http://www.svobodanews.ru/Transcript/2007/04/30/20070430205953783.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/27/20070427100321820.html). 

** The Director of RFE/RL's Russian Service, Maria Klein, may be reached by email at 
<kleinm@rferl.org>. The Russian Service's website is at http://www.svobodanews.ru; 
English-language news about events in Russia can be found at 
http://www.rferl.org/featuresarchive/country/russia.html 
 

RFE/RL REMEMBERS BORIS YELTSIN 

When former Russian President Boris Yeltsin died on April 23, RFE/RL's Russian 
Service and Central Newsroom provided comprehensive analysis of his life, career, and 
legacy.  The newsroom ran features summarizing both Yeltsin's achievements and his 
failures, while the Russian Service conducted interviews with dozens of people who 
worked with or personally knew him. Yeltsin played a crucial role in RFE/RL's ability to 
operate in Russia, issuing a presidential decree in 1993 allowing RFE/RL to establish a 
bureau in Moscow (http://www.rferl.org/featuresarticle/2007/4/C4A262B6-1955-4443-
9FE0-CC4C03C1B850.html; http://www.rferl.org/featuresarticle/2007/4/21CE78CD-
67F3-442F-8C4C-292C3F574152.html; 
http://www.rferl.org/featuresarticle/2007/4/49D6B145-721B-4E57-B920-
0410D5225E57.html; http://www.rferl.org/featuresarticle/2007/4/58E44274-1FD4-
4CE7-9908-2138EF74C3C9.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/23/20070423201352257.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/30/20070430144803283.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/23/20070423205529997.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/23/20070423213209713.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/24/20070424101054603.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/24/20070424151900313.html; 
http://www.svobodanews.ru/Article/2007/04/26/20070426111200467.html) 

** The Director of RFE/RL's Russian Service, Maria Klein, may be reached by email at 
<kleinm@rferl.org>; the Russian Service's website is at http://www.svobodanews.ru; 
English-language news about events in Russia can be found at 
http://www.rferl.org/featuresarchive/country/russia.html  The Acting Executive Producer 
of RFE/RL's Central Newsroom, Charles Recknagel, may be reached by email at 
<recknagelc@rferl.org>; RFE/RL English-language news reports can be found at 
http://www.rferl.org/features/ 
 



RFE/RL Review  6 

BELARUS SERVICE ORGANIZES ONLINE DISCUSSION  

WITH YOUNG OPPOSITION ACTIVISTS... 

In the weeks leading up to March 25, when the Belarusian opposition traditionally 
organizes its "Freedom Day" demonstrations, Belarusian police and secret services 
launched an intense campaign of intimidation, harassment, interrogations, detentions 
and arrests of opposition youth activists throughout the country. RFE/RL's Belarus 
Service covered many of these cases throughout March, interviewing activists and 
detailing the harassment they endured. The campaign culminated in criminal charges 
being brought against 5 young activists of the underground "Young Front" organization 
that carry a maximum sentence of up to five years in prison.  All five activists--ranging 
in age from 16 to 22--participated in a Belarus Service on-line conference on April 4 
(transcript at http://www.svaboda.org/forum/forum.aspx?ForumID=82&y=2007; photos 
at http://www.svaboda.org/articlesfeatures/politics/2007/4/5BC6C5C2-3064-4170-
97CC-9FDA1040AB29.html). 
 

...COVERS RELEASE OF ACTIVIST DETAINED, DRUGGED  

IN PSYCHIATRIC HOSPITAL  

In a live interview on March 26, Kristina Shatsikava told listeners to the Belarus 
Service's morning show how she was forced into a car by men dressed in civilian 
clothes on March 24 and driven to a mental hospital in her home city of Mahilyow. 
There, according to Shatsikava, she was tied to a bed and injected with drugs that kept 
her unconscious for much of the next two days. The Belarus Service also interviewed 
police and hospital authorities linked with the case; the hospital officials confirmed that 
Shatsikava had been brought to the institution by plain-clothes policemen and 
detained there on the premise that she may have posed a danger to herself or others. 
Once the March 25 "Freedom Day" demonstrations had ended in Minsk, Shatsikava 
was released--after being certified by the hospital as mentally sound 
(http://www.svaboda.org/articlesfeatures/politics/2007/3/7C4C5CE7-01E0-44CA-
895C-286C7FACF5A0.html). 

** The Director of RFE/RL's Belarus Service, Alexander Lukashuk, may be reached by 
email at <lukashuka@rferl.org>. The Belarus Service's website is at 
http://www.svaboda.org/; English-language news about events in Belarus can be found 
at http://www.rferl.org/featuresarchive/country/belarus.html 
 

SSALS BREAKS NEWS OF VISIT BY MACEDONIAN FOREIGN MINISTER  

TO SYRIA... 

SSALS's Macedonian subunit was the first media outlet in Macedonia to announce on 
April 10 that Macedonian Foreign Minister Antonio Milosovski was visiting Syria that 
day to meet Syrian President Bashar al-Assad. The Office of the Foreign Minister had 
not announced the visit in advance, fearing that the political opposition there would 
criticize the visit as unwise at a time when Macedonia is negotiating admission to 
NATO. After RFE/RL aired the news, Foreign Minister Milosovski released a short 
statement about the visit 
(http://www.makdenes.org/programs/aktuelnosti/ma/2007/04/84C97C96-152B-41A2-
A106-957525C8A370.ASP). 

 



RFE/RL Review  7 

...AIRS SERIES ON SECRET DETENTION CAMPS IN SERBIA... 

In the last week of March, South Slavic and Albanian Languages Service (SSALS) 
broadcast a three-part series on detention camps located in Serbia during the 1990's 
civil war in the former Yugoslavia. Hundreds of Croatian prisoners of war and civilians 
were imprisoned and tortured; more than 300 were killed, while another 500 detainees 
disappeared. Serbian authorities have never admitted to the existence of these camps. 
 Croatian-speaking SSALS correspondents interviewed several former detainees, 
who talked about their suffering while interned in the camps, while Serbian-speaking 
correspondents talked to inhabitants of the villages where the camps were located, 
who confirmed the existence of the camps. SSALS reporters also interviewed former 
investigators of military tribunals who themselves interrogated camp detainees. The 
former investigators confirmed the existence of the camps as well, but denied any 
suggestion of torture, insisting the detainees were treated in accordance with 
international law (http://www.slobodnaevropa.org/article/2007/03/10/5d216fbc-8f41-
4c55-8692-8eab7f7dfa9b.html; 
http://www.slobodnaevropa.org/article/2007/03/10/48970029-fbf1-4218-b52e-
69ded988128c.html; http://www.slobodnaevropa.org/article/2007/04/10/55aa13fe-
1d61-400f-8b54-ad5afd4a3c7f.html). 

** The Director of RFE/RL's South Slavic and Albanian Languages Service (SSALS), 
Omer Karabeg, may be reached by email at <karabego@rferl.org>. The SSALS website 
in Bosnian/Croatian/Serbian is located at http://www.slobodnaevropa.org, in Albanian at 
http://www.europaelire.org and in Macedonian at http://www.makdenes.org; English-
language news about events in Bosnia-Herzegovina can be found at 
http://www.rferl.org/featuresarchive/country/bosnia-herzegovina.html, in Macedonia at 
http://www.rferl.org/featuresarchive/country/macedonia.html, in Serbia and Montenegro 
at http://www.rferl.org/featuresarchive/country/serbiaandmontenegro.html and in 
Kosovo at http://www.rferl.org/featuresarchive/subregion/kosovo.html 
 

TATAR-BASHKIR SERVICE ASSESSES  

RUSSIAN HISTORY EDUCATION CONFERENCE... 

Radio Azatliq was the only Tatar-language media to cover an International Meeting in 
Kazan on April 18-19 looking into "Russian History and How it is Taught in Schools." 
Historians and history teachers from Germany, Italy, China and Turkey took part in the 
event. An agreement was also signed by Germany and Tatarstan to share each side's 
experience with writing history textbooks 
(http://www.azatliq.org/news/local/tb/archives/2007/04/18.ASP). 
 Russian history texts have long been a subject for discussion among historians, 
and many representatives of non-Russian nations in Russia assert these texts lack 
information about their experiences. On April 23, history professor Nadir Devlet, the 
Deputy Head of the Encyclopedia Institute at the Tatarstan Academy of Science Gomer 
Sabirjanov, and history teacher Rafael Iskhakov took part in a Tatar-Bashkir Service-
organized roundtable discussion on the subject 
(http://www.azatliq.org/programs/roundtable/tb/2007/04/B577AC17-8F97-4082-B5E7-
1751BB4F6D6B.asp). 
 

...COVERS OFFICIAL VISITS BY CHINA'S HU, CZECH REPUBLIC'S KLAUS 

After Moscow and St. Petersburg, Kazan is quickly becoming an unofficial "third 
capital" of Russia. The Tatar-Bashkir Service covered visits to the Tatarstan capital on 



RFE/RL Review  8 

March 28 by Chinese President Hu Jintao 
(http://www.azatliq.org/news/local/tb/archives/2007/03/28.ASP) and on April 29 by 
Czech President Vaclav Klaus 
(http://www.azatliq.org/news/local/tb/archives/2007/04/27.ASP; 
http://www.azatliq.org/news/local/tb/archives/2007/04/30.ASP). 

** The Director of RFE/RL's Tatar-Bashkir Service, Rim Gilfanov, may be reached by 
email at <gilfanovr@rferl.org>. The Tatar-Bashkir Service's website is at 
http://www.azatliq.org/; English-language news about events in Tatarstan and 
Bashkortostan can be found at 
http://www.rferl.org/featuresarchive/subregion/tatarstanandbashkortostan.html 

 
 

RFE/RL In The News 
 

BELARUS SERVICE "LIBERTY LIBRARY" EXPANDS WITH VOLUME  

ON MARCH 2006 DEMONSTRATIONS 

RFE/RL Belarus Service Director Alexander Lukashuk presented the 12th volume in the 
Service's "Liberty Library" series in Minsk on April 14. Titles "Ploshcha," or "The 
Square," this latest book is a compilation of Belarus Service reports and photographs 
on the tumultuous events that took place in Minsk during and after the March 2006 
presidential election. The book was also presented on April 16 in the capital of 
neighboring Lithuania, Vilnius, with Lukashuk in attendance. Audiences at both events 
were invited via e-mail and SMS messages, and could listen to live reports during 
broadcasts on April 14 and April 16, as well as see photos and hear audio on the 
service's website (http://www.svaboda.org/articlesfeatures/society/2007/4/DE953428-
531E-4203-955C-9DF468C3113E.html; 
http://www.svaboda.org/articlesfeatures/society/2007/4/9490C11B-FC19-4858-A81A-
CBB031B30762.html). 

** The Director of RFE/RL's Belarus Service, Alexander Lukashuk, may be reached by 
email at <lukashuka@rferl.org>. The Belarus Service's website is at 
http://www.svaboda.org/; English-language news about events in Belarus can be found 
at http://www.rferl.org/featuresarchive/country/belarus.html 
 

ARMENIAN SERVICE LAUNCHES NEW TALK SHOW 

The Armenian Service launched a new political talk show in April.  The program, 
entitled "Talking to the Leader," is broadcast every Sunday and features three Yerevan 
Bureau correspondents putting questions to prominent Armenian political figures. In 
preparation for the upcoming parliamentary elections in Armenia, "Talking to the 
Leader" has already hosted the leaders of three major political parties, with another 
four--including current Prime Minister and Republican Party leader Serzh Sarkisian--
due in prior to the vote on May 12. 

** The Director of RFE/RL's Armenian Service, Hrair Tamrazian, may be reached by 
email at <tamrazianh@rferl.org>.  The Armenian Service's website is at 
http://www.azatutyun.am/; English-language news about events in Armenia can be 
found at http://www.rferl.org/featuresarchive/country/armenia.html 

 
 



RFE/RL Review  9 

   
 

Get "RFE/RL Review" via e-mail! 

 

To Subscribe 

Send an email to <weekrev-sub@list.rferl.org> 

 

To Unsubscribe 

Send an email to <weekrev-unsub@list.rferl.org> 
   
 

For the best of Persian-language Radio Farda ("Radio Tomorrow") reporting, 

we invite you to read 

 

Focus on Farda 
 

http://www.rferl.org/reviews/farda.aspx 

   

 
Copyright © 2007.  RFE/RL, Inc.  All rights reserved.  "RFE/RL Review" is a weekly compilation of the 
best programming produced by the 19 services of the RFE/RL broadcast network.  RFE/RL broadcasts 
more than 1,000 hours of programming a week in 28 languages to 20 countries in Eastern Europe, 
Russia, the Caucasus, and Central and Southwestern Asia. 
 
Acting Editor:  Anna Siskova <siskovaa@rferl.org> 

 
For more information about any of the stories mentioned in "RFE/RL Review," or to learn more about 
RFE/RL, please contact Martins Zvaners at <zvanersm@rferl.org> or by calling +1-202-457-6948. 


